Ekosistem Media Malaysia: Daripada Minda Alamiah Kepada Minda Digital Media Ecosystem in Malaysia: From Natural Mind to Digital Mind

Main Article Content

Azizah Hamzah
Rosmani Omar

Abstract

This article describes the latest developments in the creative industry in South Korea and Malaysia. This article begins with the facts and figures of the global creative economy, followed by a specific discussion of experiences and stories in an effort to develop the creative industry between Malaysia and South Korea. To achieve that goal, this article discusses various business models that have been used that can serve as a guideline in managing the media and cultural industries around the world.


Artikel ini menerangkan perkembangan terkini dalam industri kreatif di Korea Selatan dan Malaysia. Artikel ini bermula dengan fakta dan angka ekonomi kreatif global, diikuti dengan perbincangan khusus mengenai pengalaman dan kisah dalam usaha mengembangkan industri kreatif antara Malaysia dan Korea Selatan. Untuk mencapai tujuan itu, artikel ini membincangkan pelbagai model perniagaan yang telah digunakan yang dapat menjadi panduan dalam menguruskan industri media dan budaya di seluruh dunia.


 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>